T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İSTANBUL / SİLİVRİ - Nurullah Baldöktü İlkokulu

Rehberlik Servisini Tanıyalım

Rehberlik Servisini Tanıyalım

 

       Okulumuzda rehberlik ve psikolojik danışmanlık servisi bulunmaktadır. Bu servisin amacı ve görevlerleri kısaca şöyledir:

       Rehberlik için pek çok tanım yapılmaktadır. Genel bir tanım yapmak gerekirse; "Rehberlik, bireye, kendini anlaması, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, kapasitelerini kendine en uygun düzeyde geliştirmesi, çevresine dengeli ve sağlıklı bir uyum yapması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için uzman kişilerce verilen psikolojik yardımdır." (Kepçeoğlu, 2001)

        Psikolojik Danışmanlık Hizmetleri ise "Bireyin karar verme ve problem çözme ihtiyaçlarını karşılayarak gelişim ve uyumunu sürdürmesine yardımcı olmak amacıyla bireyle yüzyüze kurulan psikolojik yardım ilişkisidir." (Gibson ve Mitchell, 1990) olarak tanımlanabilir.

       Bu tanımlardan da anlaşılacağı gibi, rehberlik servisi sadece sorunlu öğrencilerin gittiği bir servis değil, bütün öğrencilerin kendini tanıma, çevresiyle uyum sağlama, eğitsel konularda danışmanlık alma, karar verme ve problem çözme becerilerini geliştirme konusunda yardım alabileceği bir servisdir.

       Okulumuzda rehberlik ve psikolojik danışmanlık servisinde sunulan hizmetlerden kısaca bahsedelim..

       Okula yeni gelen öğrencilerin uyum sağlamalarına yardımcı olmak

       Bireyi tanımaya dönük yöntem ve teknikleri uygulamak ve öğrencilere sunmak

       Üst öğrenim kurumları hakkında, okulun programı hakkında ve meslekler hakkında elde edilen bilgilerin öğrencilere, velilere sunmak.

       Ders başarısını artırmaya yönelik çalışmalar yapmak. Verimli çalışma, sınav kaygısı, zaman yönetimi, test çözme teknikleri konusunda öğrencileri bilgilendirmek

       Eğitim sürecinde her öğrenciye; meslekî tercih yapması, kendine uygun mesleğe yönelmesi, iş yaşamına ve mesleğe hazırlanması için yardımcı olmak..

       Öğrencinin bireysel ve sosyal gelişimini desteklemek, duygusal sorunlarında yardımcı olmak.

       Okulumuzda rehberlik çalışmaları bireysel görüşmeler ve grup çalışmaları ve sınıf içi çalışmalar yapılarak yürütülmektedir.

       Çekingenlik, iletişim becerilerini geliştirme konularında grup çalışması yapılmaktadır.

       Ayrıca grup rehberlik etkinlikleri, rehberlik saatlerinde sınıf rehber öğretmenlerince uygulanmaktadır.

       Velilere yönelik eğitici seminerler de düzenlenmektedir.
 

REHBERLİK VE PSİKOLOJİK DANIŞMANIN SINIRLILIKLARI

       Rehberlik ve psikolojik danışma, "her derde deva" bir hizmet değil, sınırlılıkları olan bir hizmetler bütünüdür. Bireyin tanınması ancak bu hizmetlerden yararlanmak isteyen kişinin kendisi, anne babası, öğretmeni, yöneticisi ile anlayış ve işbirliği yapabildiği ölçüde gerçekleştirilebilmektedir. Rehberlik uzmanından beklenen, bu hizmetlerden yararlanmak isteyen kişiye gerçekleri, sorunları anlatarak çevresi konusunda bilinçlenmesini sağlaması olmalıdır. Böylece birey kendi güçlerini kullanarak sorunlarını çözebilecek ve kendini gerçekleştirebilecek duruma gelecektir. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleriyle sağlanmak istenen başarı budur. Bundan sonraki başarıyı kişinin olanakları, kararı, girişim gücü ve çabası belirleyecektir. Onun için okulda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin verilmesiyle, öğrencilerin tüm sorunlarının ortadan kaldırılacağı sanılmamaktadır. Ayrıca, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinden, kısa sürede sonuç alınamadığı da bilinmektedir.

                                                                

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 10.05.2021 - Güncelleme: 04.03.2024 14:52 - Görüntülenme: 432
  Beğen | 0  kişi beğendi